Retourneren

Retourneren van hondenbenodigdheden

Wil je een artikel retourneren (of ruilen), dan is dit uiteraard mogelijk. Wij hanteren de wettelijke termijn van 14 dagen als zichttermijn. Binnen deze periode moet de retourprocedure in gang gezet worden middels een door Groovy Dogs goedgekeurd RMA document (zie verder).

Op deze pagina vind je belangrijke informatie over retourneren en/of ruilen en staat de procedure uitgelegd.

Retourvoorwaarden

Retourneren of ruilen van artikelen kan alleen onder de volgende voorwaarden, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

  • De zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel/de artikelen is nog niet verstreken (tenzij garantieclaim*)
  • Artikel(en) is/zijn ongebruikt (passen is uiteraard mogelijk) (tenzij garantieclaim*)
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd (tenzij garantieclaim*)
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers (tenzij garantieclaim*)
  • Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met eventueel bijgeleverde  gebruiksaanwijzingen (tenzij garantieclaim*)
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen (tenzij garantieclaim*)

Kosten voor retourneren

De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper/klant/consument.

Hebben wij een verkeerd artikel geleverd en stuur je het daarom retour? U kan dit aangeven tijdens uw RMA aanvraag. De kosten zijn in dat geval voor ons.

Risico van retourzendingen

Retourzendingen zijn voor risico van de koper/klant/consument. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Je kunt het risico beperken door het pakket aangetekend te versturen.

Opstarten van de retourprocedure

De retourprocedure moet in gang gezet worden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelde artikelen (tenzij garantieclaim). Indien het om meerdere leveringen gaat, die voortkomen uit één bestelling, dan gaat de termijn van 14 dagen in op het moment dat je de laatste zending ontvangt. Is deze termijn van 14 dagen verstreken, dan kun je producten niet meer retourneren.

  • Stap 1: Ga naar ‘Mijn Account’. Zie bovenaan homepagina. Indien nog niet gebeurd, eerst aanmelden (Login).
  • Stap 2: Selecteer het ordernummer dat u (gedeeltelijk) wil retourneren.
  • Stap 3: Klik op ‘Retourneren’ voor het/de artikel(en) die u terug wenst te sturen.
  • Stap 4: Vervolledig de getoonde velden (‘Retourreden?’, ‘Beschadigd tijdens transport?’, ‘Beschrijving?’)
  • Stap 5: Druk op ‘Verzenden’ en wacht op onze goedkeuring van uw RMA-Aanvraag.

Belangrijk:
wij herinneren u er graag aan dat, conform onze Algemene Voorwaarden, goederen pas mogen teruggestuurd worden nadat u van ons bericht heeft gekregen dat uw retour aanvraag werd goedgekeurd.

  • Stap 6: Een u goedkeuring voor uw RMA-Aanvraag heeft ontvangen, kan u de goederen terugsturen naar volgend adres:
    Groovy Dogs – Meerskant 2a – 9270 Laarne – België

Nadat wij je retourpakket hebben ontvangen

Binnen de 24u na ontvangst van je retour krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. Mocht deze in het weekend bij ons worden bezorgd, dan krijg je van ons een bevestiging uiterlijk op de eerstvolgende werkdag.

Na ontvangst van het product zullen wij de fysieke staat van het artikel beoordelen en desgevallend (tenzij garantieclaim) evalueren of het artikel opnieuw als ‘nieuw’ verkocht kan worden. Is het artikel gedragen/gebruikt en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, bevuild of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het artikel die je hebt betaald, of, in het geval van een incompleet artikel, aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het weer compleet maken van het artikel.

Afhandeling

Ontvangen wij de producten in goede staat retour, dan storten wij het aankoopbedrag (eventueel verhoogd met de door u betaalde verzendkosten – zie hiervoor) binnen 14 dagen na herroeping van de overeenkomst, of binnen 14 dagen na ontvangst van het retourpakket (wanneer je niet vooraf hebt verzaakt aan overeenkomst) terug.

De terugbetaling wordt gedaan middels dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaalt.

Verkeren de producten niet in ‘nieuw’ staat (tenzij garantieclaim*), met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven reeds genoemd.

(*) Garantieclaim

Wenst u gebruik te maken van de door ons aangeboden garantie, lees eerst onze Garantievoorwaarden.

Indien u gebruik wenst te maken van de productgarantie en de zichttermijn van 14 dagen is verstreken, kan u zich tot ons richten via het contactformulier.
Gelieve ons volgende gegevens te bezorgen:

  • Ordernummer
  • Orderdatum
  • Artikelnummer of omschrijving
  • Kleur (indien van toepassing)
  • Maat (indien van toepassing)
  • Omschrijving van het probleem

LET OP: U mag het artikel niet retourneren zonder geldig RMA-Nummer. Dit nummer wordt u door ons bezorgd na evaluatie van uw aanvraag.

Toch nog vragen over het retourneren van je aankoop?

Gebruik ons contactformulier!